Inregistrare marci

Servicii de inregistrare marci la OSIM

Cea mai importanta decizie de marketing pe care o puteti lua este alegerea unei denumiri, a unui semn sau slogan publicitar pentru produsele sau serviciile dvs. Pentru a va proteja marca (nume comercial, nume domeniu de internet, insemn, slogan, forma produsului sau ambalajului) in fata concurentei, aceasta trebuie inregistrata.

Dreptul asupra marcii este obtinut de prima persoana care a depus o cerere de inregistrare a marcii si i s-a inregistrat o marca si nu de persoana care a utilizat prima o marca.

Care este rolul nostru?

Va putem asista si reprezenta in toate procedurile legate de inregistrarea unei marci, explicandu-va fiecare etapa si punandu-va la dispozitie documentatia necesara, astfel incat sa reduceti complexitatea, costul si timpul necesar procesului de inregistrare marca.

In acest sens, oferim urmatoarele servicii:

  • Verificare privind disponibilitatea la inregistrare a unei denumiri, a unui semn, a unui nume, a unor sloganuri publicitare
  • Consiliere in ceea ce priveste posibilitatile de inregistrare a unei marci
  • Consiliere in ceea ce priveste inregistrarea marcilor pe cale internationala precum si a marcilor comunitare
  • Completarea si depunerea cererilor de inregistrare marca la OSIM si la organismele internationale
  • Elaborare raspuns la avizul de refuz la inregistrare emis de OSIM
  • Elaborare si depunere opozitii impotriva inregistrarii marcilor similare
  • Depunerea cererilor de reinnoire
  • Intocmirea contractelor de licenta si cesiune a dreptului ce decurge din inregistrarea marcii
  • Redactare si consiliere privind cererea de anulare a unei marci
  • Elaborare notificari cu privire la imitarea marcii dvs. de catre un tert
  • Iintocmirea actiunilor in decadere pentru nefolosirea unei marci ce apartine unui tert
  • Consiliere cu privire la conflictul marca – nume comercial
  • Consiliere cu privire la conflictul marca – nume domeniu internet

Inregistrarea unei marci poate fi:

  • Nationala – in Romania
  • Internationala – in alte state decat cele ale Uniunii Europene
  • Comunitara – in toate statele membre UE

Marca nationala este marca inregistrata direct intr-o tara, prin sistemul national de inregistrare marci. In Romania, marcile se inregistreaza la Osim si beneficiaza de protectie doar pe teritoriul Romaniei.

Dreptul asupra marcii nationale este dobandit si protejat prin inregistrarea acesteia la Osim, in conditiile Legii 84/1998, republicata, privind inregistrarea marcilor si a indicatiilor geografice.

Formele sub care pot fi inregistrate marcile:

  • inregistrare marci verbale – marca este reprezentata de o denumire, un slogan, un domeniu de internet, scrise cu caractere standard
  • inregistrare marci figurative – marca este reprezentata de un element grafic (desen) care nu contine litere sau cifre
  • inregistrare marci combinate – marca este reprezentata de o denumire scrisa cu o grafica aparte si/sau culori ori o denumire insotita de un element grafic (desen)
  • inregistrare marci tridimensionale – marca este constituita din forma produsului sau a ambalajului sau orice alt semn specific-tridimensional care permite identificarea unui produs sau serviciu
  • inregistrare marci individuale – marca este solicitata la inregistrare de persoana/e juridica/e sau/si fizica/e
  • inregistrare marci colective – marca este destinata a servi la deosebirea produselor sau a serviciilor membrilor unei asociatii de produsele/serviciile apartinand altor persoane
  • inregistrare marci de certificare – marca indica faptul ca produselebsau serviciile pentru care este utilizata sunt certificate de titularul marcii in ceea ce priveste calitatea, materialul, modul de fabricatie a produselor sau de prestare a serviciilor, precizia ori alte caracteristici.

Procedura inregistrare marci:

Etapele inregistrarii unei marci potrivit Legii nr 84/1998

  1. Depunerea cererii de inregistrare a marcii la Osim
  2. Constituirea depozitului national reglementar; Osim examineaza daca cererea este corecta, completa si au fost depuse toate documentele necesare. in caz afirmativ, atribuie data de depozit cererii de inregistrare a marcii si emite o prima notificare prin care se confirma constituirea depozitului reglementar al marcii; daca se constata lipsuri in cererea depusa, Osim notifica acestea solicitantului acordand un termen pentru a fi completate. Necompletarea lipsurilor sau neachitarea in intregime a taxelor de inregistrare a marcilor in termenul legal, determina radierea cererii de inregistrare a marcii.
  3. Publicarea cererii de inregistrare a marcii; cererea de inregistrare a marcii care care indeplineste conditiile legale, primeste data de depozit si se publica in BOPI, in format electronic, in maximum 7 zile.
  4. Observatii; in termen de doua luni de la data publicarii cererii de inregistrare a marcii, orice persoana interesata poate formula observatii privind cererea de inregistrare a marcii, pentru oricare din motivele absolute de refuz prevazute la art 5.
  5. Opozitia; in termen de doua luni de la data publicarii cererii de inregistrare a marcii, orice persoana interesata poate formula observatii privind cererea de inregistrare a marcii, pentru oricare din motivele relative de refuz prevazute la art 6.
  6. Examinarea de fond a cererii de inregistrare; Osim examineaza pe fond cererea de inregistrare a marcii si hotaraste, admiterea inregistrarii marcii, in tot sau in parte, ori respingerea inregistrarii marcii, in termen de maximum 6 luni de la publicarea acesteia cu conditia achitarii taxei de examinare a cererii prevazute de lege.
  7. Inregistrarea marcii
  8. Inscrierea inregistrarii marcii in Registrul marcilor; daca in urma examinarii cererii de inregistrare a marcii se constata indeplinirea conditiilor legale, Osim decide inregistrarea marcii in Registrul marcilor

Cum trebuie sa arate o marca pentru a putea fi inregistrata?

In vederea creerii si inregistrarii unei marci, trebuiesc avute in vedere urmatoarele:

  • marca trebuie sa fie disponibila, disponibilitate ce trebuie verificata de solicitant
  • marca trebuie sa se diferentieze fata de marcile concurente existente pe piata
  • marca trebuie mai mult sa sugereze decat sa afirme
  • marca trebuie sa fie viabila din punct de vedere juridic
  • marca trebuie sa fie usor retinuta de public